Op weg naar de oplossing!

Even voorstellen



Ik ben Daphne van de Werken. Sinds 2004 werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs, doen waar mijn hart van vol is: kinderen leren leren en voor ieder kind de passende werkwijze bedenken. De afgelopen jaren heb ik mij verder ontwikkeld in de speciale onderwijsbehoeften van ieder kind. Als het mogelijk wordt gemaakt om voor ieder kind de juiste werkwijze vorm te geven, komt het leren leren weer op gang en kunnen kinderen weer trots zijn op al hun prestaties. Dit is voor mij de mooiste beloning in het vak. 

In 2011 heb ik daarvoor de hbo-opleiding Master Special Educational Needs (MSEN) afgerond met afstudeerrichting Remedial Teaching en sinds januari 2016 geregistreerd lid van de Landelijke beroepsvereniging voor remedial teachers (LBRT). De afgelopen jaren heb ik verschillende groepen kinderen, van verschillende afkomsten, mogen lesgeven en laten groeien binnen hun mogelijkheden. 

Niet alleen ieder kind, maar ook iedere ouder, leerkracht en school hebben hun eigen ontwikkeling. Soms lukt het een schooljaar wat minder en andere schooljaren gaat het als vanzelf. Sinds 2014 ben ik co-teacher en kan ik mijn kennis, vaardigheden en ervaringen delen met diegene die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, om vervolgens weer zelf aan de slag te gaan. "Leer mij het zelf te doen".

De digitale wereld om ons heen maakt een snelle ontwikkeling door en heeft mijn aandacht getrokken. ICT als middel inzetten in het onderwijs is een verrijking van het lesprogramma, de ondersteuning en de verwerking van de administratie die leerkrachten en scholen goed kunnen gebruiken. Sinds 2012 ben ik onderwijskundig ICT-er en zoek ik voor het onderwijs naar de bruikbare, nuttige, handige en meest inzetbare hulpmiddelen om alle werkzaamheden goed te combineren en alle tijd die we hiermee besparen weer terug te geven aan de kinderen. Om mijn kennis steeds verder uit te breiden en te onderhouden, volg ik gedurende ieder schooljaar meedere korte of langere cursussen op het gebied van onderwijs en ICT.